لودینگ

تشخیص سنگ مرمریت از سایر سنگ های ساختمانی

تنوع در سنگ های ساختمانی موجب شده تا بعضی مواقع تشخیص آنها برای خریدار سخت گردد و در این محتوا قصد داریم به چگونگی تشخیص سنگ مرمریت از سایر سنگ های ساختمانی مانند تراورتن، گرانیت، چینی و مرمر بپردازیم. هر کدام از سنگ های نام برده دارای یک سری خصوصیت و ویژگی منحصر به فرد هستند که با شناخت آنها می توان به شناسایی آنها پرداخت. البته مسئله تشخیص برای برندهای هر دسته سنگ ساختمانی نیز وجود دارد و برای نمونه می توان به تفاوت های مرمریت آباده با مرمریت هرسین اشاره کرد.

تشخیص سنگ مرمریت

تشخیص سنگ مرمریت از تراورتن

برای این که 2 نوع سنگ را از یکدیگر تشخیص دهید، کافی است به تفاوت های بین آن 2 شناخت پیدا کنید که عبارت اند از:

  • سنگ تراورتن دارای حفره های زیادی است.
  • فرآوری سنگ تراورتن علاوه بر مدل صیقلی، به صورت چرمی نیز صورت می گیرد.
  • پشت سنگ تراورتن پر از تخلخل است.
  • با زدن ضربه بر روی سنگ مرمریت، صدای توپرتری نسبت به تراورتن می دهد.
  • کلید به راحتی بر روی سطح سنگ تراورتن خش می اندازد.
  • سنگ مرمریت نسبت به تراورتن سنگین تر است.

تفاوت های بین سنگ مرمریت و مرمر

این دو از نظر مشخصات فنی مانند تخلخل، ساب پذیری و صیقلی تاحدودی به همدیگر شبیه بوده و اگر در انتخاب سنگی تردید دارید که مرمر یا مرمریت است، کافی است نور چراغ گوشی را پشت سنگ قرار دهید و به هنگامی که نور به آسانی عبور کرد، آن سنگ مرمر است.

سنگ مرمر عمدتا جهت طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان به کار می آید و از مرمریت عمدتا در کفپوش، راه پله، بدنه، پارکینگ و … در فضای داخلی ساختمان استفاده میشود.

کلام آخر:

تشخیص نوع سنگ های ساختمانی از یکدیگر به آسانی قابل انجام است اما این که کدام نوع سنگ برای کدام بخش از ساختمان مناسبتر است، خود نیازمند شناخت شما از انواع سنگ های ساختمانی موجود در بازار است که شناخت تفاوت بین آنها، نیازمند کارشناسهای خبره در این زمینه است.

گروه لوکس استون واقع در منطقه صنعتی پلیس راه نجف آباد اصفهان، به توزیع و فروش انواع سنگ ساختمانی می پردازد و شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر، با بخش فروش ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس

تلفن
09130005695
آدرس
اصفهان _نجف آباد_منطقه صنعتی پلیس راه
ایمیل
luxe-stone@gmail.com